Wyłączacie w zimie ABS ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bernardo
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1083

    Wyłączacie w zimie ABS ???

    Zamieszczone przez _tm_
    Zamieszczone przez huwe
    a co tu mówic o "ludziach. Moja okcia, jak byłem jej szczęśliwym posiadaczem od, powiedzmy 5 godzin została oznaczona przez moja 3 letnią wówczas latorośl. No skąd dzidzia mogła wiedzieć, że kamyczkiem nie powinno się traktować tylnych błotników?.
    Ty sie ciesz, ze tylko blotniki Ci dziecko zalatwilo. Szwagra synek przelecial sie z kamieniem w kolo calego samochodu i jak juz konczyl kolko bedac przy masce rodzice sie na niego wydarli to tak sie przestraszyl, ze oprocz rysy zrobil na masce wgniecenie :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

    Tak, ale teraz na haslo stoj ! Mlody stoi na bacznosc i boi sie poruszyc !!
    A najlepszy byl jego tekst- "Tato nie martw sie, pojedziemy i kupimy Ci nowe auto " !
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW
  • neck99
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1326

    #2
    Wyłączacie w zimie ABS ???

    Czytałem ostatnio na różnych forach ze duzo ludzi wyłacza ABS w zimie bo niby droga hamowania sie nie skraca a wydłóża. Z tego co wiem ABS zrobili by skrócić droge hamowania. Jakie są wasz e doświadczenia bo to moja pierwsza zima z ABS i ASR.
    Dodam ze ASR sie spisuje dobrze dzis wyjazdy z śliskich uliczek nie były problemem k
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz

    • bendi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2004
      • 465

      #3
      wyłączyć ABS?? chyba bezpiecznikiem ale wtedy może coś zacząć świrować. Ja bym wolał mieć możliwość hamowania lewą nogą, z czym jak widomo jest problem

      BTW Kiedyś w AUDI 80 miałem wyłączalny ABS, super sprawa.
      Outlander
      była OII 4x4 BMM
      już nie ma Octa ASZ super fajna była

      Komentarz

      • Piotrus
        Rider
        • 2004
        • 524

        #4
        ABS nie służy do skracania drogi hamowania a tylko do umożliwienia zmiany kierunku jazdy podczas gwałtownego hamowania. Osobiście uważam że w aucie powinien być awaryjny wyłącznik ABS'u bo często układ więcej przeszkadza niż pomaga
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz

        • gstan
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2005
          • 106

          #5
          Wydaje mi się że ABS nie skraca drogi hamowania, przynajmniej dotyczy to suchej drogi. Zadaniem jego jest raczej nie blokowanie kół na śliskiej nawierzchni.
          Samochód na normalnej drodze szybciej się zatrzyma bez ABSu niż z ABSem.
          Pisali nawet chyba o tym w Auto Świecie.
          Grzesiek
          Octavia 2 Elegance

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            No właśnie skoro wszyscy pisza ze z ABS jest gorzej niż bez to po co on jest ? I czemu nie ma wyłaczników ABS.
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • Jacek Nowak
              Rider
              • 2005
              • 390

              #7
              ja uwazam ze ABS to jest super sprawa i wylanczanie tego systemu jeszcze w zime to wedlug mnie totalna glupota!!(takim kierowcom ktorzy to robia mozna tylko pogratulowac).Moim zdaniem ABS rowniez skraca droge hamowania .Pozdrawiam
              Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

              Komentarz

              • Martinez
                L&K
                • 2004
                • 1366
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez neck99
                No właśnie skoro wszyscy pisza ze z ABS jest gorzej niż bez to po co on jest ? I czemu nie ma wyłaczników ABS.
                czytasz co ludzie piszą?

                Zamieszczone przez Piotrus
                ABS nie służy do skracania drogi hamowania a tylko do umożliwienia zmiany kierunku jazdy podczas gwałtownego hamowania.
                Co do wyłącznika to też uważaem że by się przydał. ABS utrudnia hamowanie na nawierzchniach typu - żwir, śnieg. Gdyby koło się zblokowało działało by jak spychacz wrzynając sie w glebe tudzież śnieg. ABS niestety cały czas "popuszcza" hamulca i auto jedzie i jedzie.....

                [ Dodano: Wto Lis 22, 2005 2:55 pm ]
                Zamieszczone przez Jacek Nowak
                .Moim zdaniem ABS rowniez skraca droge hamowania.

                nie skraca!! zwłaszcza na śniegu, piachu, żwirze itp itd. A że generalnie jest udanym wynalazkiem to już inna sprawa.
                Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                czarna AR 156 1.8 T.Spark

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  czytasz co ludzie piszą?
                  Wiem wiem .. chodziło mi o troche inną tonacje odbioru tego pytania Bo wiem po co on jest - > ale juz nie ważne heeh k


                  Ogólnie chodzi mi o to czy jakoś specyficznie hamujecie w zimie z posiadaniem ABS-u ? Czy normalnie noga w podłoge im mocniej tym lepiej czy raczej inną technike stosujecie - pytam bo z ABS i zimą nie miałem wcześniej doczynienia
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Martinez
                    L&K
                    • 2004
                    • 1366
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez neck99
                    czytasz co ludzie piszą?
                    Ogólnie chodzi mi o to czy jakoś specyficznie hamujecie w zimie z posiadaniem ABS-u ? Czy normalnie noga w podłoge im mocniej tym lepiej czy raczej inną technike stosujecie.
                    IMO hamowanie zawsze zależne jest od sytuacji na drodze. Hamowanie z nogą w podłodze to ostateczność. Genralnie staram się hamować tak żeby ABS nie włączał się bo jak już się włączy to wiem że już nic pod nogą nie mam :evil:
                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                    Komentarz

                    • neck99
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1326

                      #11
                      A widzisz ... bo myślałem ze skoro mam ABS moge dawać w podłoge śmiało, zresztą gdzieś pisali ze w samohodach z ABS należy mocno cisnąć hamulca. A tu jednak zachowanie jest takie samo jak w aucie bez ABS czyli nie naciskać gwałtownie. Przy czym mamy ten komfort ze możemy hamując skręcać .. k
                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                      Komentarz

                      • Jacek Nowak
                        Rider
                        • 2005
                        • 390

                        #12
                        Martinez przewaznie jak jezdzisz to jezdzisz po normalnych drogach a tam jest snieg ubity prawie czasami jak lod. Nie bede sie spieral czy skraca czy wydurza(chc nie raz ogladalem testy gdzie byl testowany abs :wink: - samochod sie rozpedzal do 50 km/h i hamowal-zatrzymywal sie zawsze przed pacholkami ,natomiast bez abs-u za kazdym razem wjezdzal w pacholeczki przy tej samej predkosci),niektorzy twierdza ze skroca niektorzy ze wydluza.Ja napewno nie zdecydowalbym sie na wylanczenie tego systemu.Czesto jezdze w zimie w gory na narty i tam sie sprawdza rewelacyjnie jak rownie przy stromych podjazdach sprawdza sie ASR.Pozdrawiam
                        Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                        Komentarz

                        • neck99
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1326

                          #13
                          Jacek Nowak, A ciśniesz w miare gwałtownie do oporu czy starasz sie delikatnie hamowac ?
                          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                          Komentarz

                          • BaPit
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 630

                            #14
                            Zamieszczone przez bendi
                            wyłączyć ABS?? chyba bezpiecznikiem ale wtedy może coś zacząć świrować. Ja bym wolał mieć możliwość hamowania lewą nogą, z czym jak widomo jest problem
                            trzeba było wybrać odpowiedni rocznik. u mnie można odłączyć ABS bezpiecznikiem i nic nie świruje, a hamowanie lewą nogą nie stanowi żadnego problemu

                            Pozdr,
                            BP

                            PS w nawiązaniu do tematu. jak są zastosowane dobre opony, ABS w zimę bardziej pomaga, niż szkodzi k
                            była mocna Octa, a jest konik
                            Greckie Delikatesy

                            Komentarz

                            • neck99
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1326

                              #15
                              PS w nawiązaniu do tematu. jak są zastosowane dobre opony, ABS w zimę bardziej pomaga, niż szkodzi
                              Też racja. Opona napewno ma bardzo duży wpływ na działanie ABS-u jak zapewne i stan układu zawieszenia ...
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz

                              • Aligator
                                Ambiente
                                • 2004
                                • 162

                                #16
                                Wyłączenie ABS jest banalnie proste - przełącznik w szereg z obwodem bezpiecznika ABSu i już jeździmy bez ABSu Ja mam taki dupny przełącznik na desce, więc w razie czego mogę szybko wyłączyć.

                                Z lewą nogą jest troche zabawy, ale też da się ją aktywować

                                Osobiście zimą jeżdzę z lewą ale z włączonym ABSem, bo dla osoby przyzwyczajonej do ABSu jego wyłączenie może oznaczać bardzo szybki dzwon - na lodzie koła szybciutko się blokują więc motor gaśnie. ABS wyłączam sobie albo jak jadę się "poślizgać" albo jak na drodze jest świeży śnieg - wtedy lewa + brak ABSu to na prawde bajer
                                www.dynosoft.pl

                                Komentarz

                                • pawel_k
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 19

                                  #17
                                  ja troche nie rozumiem tu czegoś
                                  zawsze myslalem ze abs skraca drogę hamowania; widzialem kiedys, gdzies wyniki pomiaru hamowania z i bez abs'u i z absem bylo krocej
                                  moim zdaniem wynika to z tego, ze podczas hamowania z absem miedzy kolem a podłożem wysępują dwa rodzaje tarcia: dynamiczne i statyczne (te drugie ma zawsze wiekszy wspolczynnik tarcia na tym samym podłożu), a przy hamowaniu bez absa, wystepuje tylko tarcie dynamiczne
                                  w zimę z kolei roznica we wspolczynnikach tarcia jest tak niewielka ze w efekcie droga sie wydluza, bo są momenty kiedy kola nie hamują

                                  taka jest moja naukowa teoria, ale moge sie mylic
                                  pawel

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Aligator
                                    Wyłączenie ABS jest banalnie proste - przełącznik w szereg z obwodem bezpiecznika ABSu i już jeździmy bez ABSu Ja mam taki dupny przełącznik na desce, więc w razie czego mogę szybko wyłączyć.

                                    Z lewą nogą jest troche zabawy, ale też da się ją aktywować
                                    teraz mi to mowisz :?: :twisted: no normalnie masz przegwizdane :zlosnik:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • howard7
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1120

                                      #19
                                      BaPit, a z ktorego roku masz czeszke ??
                                      no i ktory to bezpiecznik ??
                                      SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                                      Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                                      Komentarz

                                      • Shadoon
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 161

                                        #20
                                        ABS to rewelacja jeśli chodzi o unikanie przeszkody na śliskiej nawierzchni - hamujesz i skęcasz jednocześnie :idea:
                                        Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

                                        Komentarz

                                        • Jacek Nowak
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 390

                                          #21
                                          neck 99 wczesniej jak mialem honde z 90 roku to w starszych egzemplazach raczej stanowczo i mocno trzeba bylo cisnac na hampel teraz nie ma juz takiej potrzeby -system jest juz bardziej nowoczesny a przede wszystkim bardziej czuly :wink:
                                          Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                          Komentarz

                                          • mirus
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 213

                                            #22
                                            Myślę, ze tu można długo pisać i sie spierać a droga hamowania z ABS i bez zależy od wielu czynników - w tym opon i nawierzchni. Na suchym asfalcie zapewne droga hamowania jest krótsza z ABS a na śniegu prawdopodobnie bez - o czym pisał Martinez
                                            Nie ulega wątpliwości że ABS umożliwia sterowanie pojazdem podczas hamowania.
                                            Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                                            Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                                            Komentarz

                                            • Arek
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 3143

                                              #23
                                              mi raz abs uratował zycie jeszcze za czasów golfa i ja raczej go bym nieodłaczył
                                              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                              Komentarz

                                              • wasyl
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1084

                                                #24
                                                Dla mnie ABS jest potrzebny i mnie osobiście uratował Było ślisko w zimę , na łuku drogi nagle wyłonił się korek i musiałem drastycznie zachamować !! samochód zwalniał, a ja nie zjechałem z toru jazdy !!! 8) po to jest ABS NECK :lol:
                                                ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                                www.wasilewski-foto.pl
                                                KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                                Komentarz

                                                • Dig Dug
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1306
                                                  • Seat

                                                  #25
                                                  Sprobujcie hamowac jadac z gorki, jak jest gololedz. Bez abs-u kolo sie blokuje i naciska na plyte lodowa, az ta peknie i dostajemy sie do mokrego asfaltu i wrzynamy w ten lod jak lodolamacz. Zeszlego roku jechalem ojcowym Vito i jak zaczalem od 30km na godz hamowac, tak zjechalem z gorki okolo 50m z kopiacym pedalem, a a dole wywalilem kontrolowanie w kraweznik na zakrecie, bo mnie wynioslo mimo skreconych kol. i to wszystko przy 30 km/h. Totalna porazka. Autem bez ABS-u wgryzlbym sie w lod.

                                                  Teraz mam ABS i jezdze po Rafinerii po drodze, gdzie ciezarowki wyslizguja takie lodowe slady poprzez buksowanie. To jest dopiero jazda - dzisiaj jechalem na stolowke i wlasnie pod stolowka bylo tak wyslizgane. Musialem cofac, bo przejechalem, a raczej przehamowalem stolowke. Dobrze ze zadno auto nie stalo, bo bym sie wpieprzyl w jakas cysterne. :szeroki_usmiech

                                                  Musze cos wymlodzic jak Aligator z wylacznikiem.
                                                  Była O1 jest F2.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...